نوشته شده توسط : طراحی سایت

هر روز سایت های بیشماری در جهان طراحی و ایجاد می شوند بسیاری از آن ها به امید کسب و کار بهتر برای برندهای شرکت و یا شخصی طراحی می شوند اما به طور کلی یک طراحی سایت باید شامل فاکتورهای زیر جهت رقابت با سایت های دیگر و جذب مشتری بیشتر باشد : 1. طراحی کاربر پسند  2. محتوای بزرگ  3. عملکرد بالا . این فاکتورها به قدری مهم می باشند که از دست رفتن یکی از آن ها باعث ترک کاربران و در نتیجه خراب شدن آرزوهای یک سایت برای به دست آوردن کسب و کار بهتر می شود . ما در این پست می خواهیم در مورد عملکرد بالا در سایت ها از طریق CDN و انواع سایت های که نیاز به آن دارد صحبت نماییم . یکی از سایت های که نیاز حیاتی به CND ها دارد سایت های رسانه ای سنگین می باشند ، وب سایت هایی که حاوی بسیاری از عکس ها، فیلم ها یا کلیپ های صوتی هستند می توانند برای عملکرد بالای سرور مشکل ساز شوند چرا که هر یک از این فایل ها برای لود شدن در صفحات سایت نیاز به یک درخواست به سرور و لود شدن در سایت را طلب می کنند  برای همین قرار دادن عکس ها و کلیپ های سنگین در CDN می تواند باعث سبک شدن سرور اپلیکیشن و بالارفتن عملکرد سایت شود . اما چگونه ؟ CDN در موقعیت های جغرافیایی مختلف در سراسر جهان قرار داد و کاربرانی که درخواستی را به سرور می دهند براساس موقیت جغرافیایی و نزدیکی آن با CDN ها می تواند با سرعت بیشتری به کاربران جواب دهد .


یکی دیگر از سایت های که باید از روش CDN ها استفاده نماید تا عملکرد بالای خود را حفظ کنند سایت ها با ترافیک بالا می باشد به دلیل ترافیک بالا درخواست های متعددی به سمت سرور روانه خواهد شد و یک سرور به تنهای نمی تواند پاسخگوی کاربران در یک زمان باشد استفاده از CDN به این سرورها کمک می نماید یک load balancing صورت گیرد بدین صورت که هر کاربر براساس موقعیت جغرافیای که دارد به CDN  مورد نظر متصل شده و جواب مناسب خود را دریافت می نماید به طور کلی می توان CDN را دارای ویژگی های قابلیت اطمینان، قابلیت مقیاس پذیری و مقرون به صرفه نامید همان طور که در دو مثال از انواع سایت ها ارائه شد قابیت اطمینان و قابلیت مقیاس پذیری واضح و روشن می باشد در مورد مقرون به صرفه بودن نیز باید دانست وقتی طراحی سایت شرکت و یا یک کسب و کار شخصی به پایان می رسد و می خواهیم آن را بر روی سرور قرار دهیم باید برای قابلیت اطمینان و مقیاس پذیر بودن سایت آن را در سرور های متعددی در سراسر جهان قرار داده و آن ها را با هم همگام سازی نمود که هزینه هر کدام از سرورها بسیار گران خواهد بود با استفاده از شرکت های که CDN در اختیار کاربران خود قرار می دهند این هزینه بسیار ارزان و به صورت ماهانه نیز در اختیار کاربران قرار می گیرد حتی برخی از شرکت ها برای جذب مشتری بیشتر اقدام به سرویس رایگان چند روزه می نمایند .



:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت

یکی از تحولاتی که تکنولوژی وب بخصوص پلتفرم های جدید جاوا اسکریپت و کتابخانه های آن آورده است طراحی و ایجاد لوگو می باشد چرا که مهمترین بخش برای برند سازی در طراحی سایت همین قسمت است . CSS توانسته است با استفاده از کتابخانه ها و فریم ورک های جاوا اسکریپت و SVG لوگوهای بارورنکردنی و جذابی را طراحی کند که در ذهن مخاطب خود حک شود و دیگر از بین نرود ما در ادامه پست به برخی از تکنولوژی های که باعث پدید آمدن این نوع طراحی شده اند می پردازیم . یکی از پلتفرم های که باعث ایجاد یک معجزه در طراحی لوگو در سایت می شود anime.js می باشد با مراجعه به این سایت و دیدن نمونه کارهای آن که همراه با CSS، JS و SVG می باشد و در اختیار کاربران به صورت رایگان قرار داده شده است می توانید لوگوهای زیبا و بسیار جذابی را تولید نماید ، این پلتفرم می تواند لوگوهای انیمیشن متحرک و رنگارنگ ایجاد کند .


یکی دیگر از لوگوهای که برای بسیاری از کاربران جذاب و زیبا به نظر می رسد دست نویسی لوگو می باشد به این صورت که لوگو به صورت یک انیمیشن و به شکل یک مدادی که در حال نوشتن مانند امضا می باشد ایجاد می شود این نوع طراحی روحی زنده و جدید به سایت می دهد و بسیاری از مخاطبان را جذب لوگو خواهد کرد .


یکی دیگر از انواع لوگوهای که در طراحی سایت مورد استفاده طراحان در سال 2017 قرار گرفته شده است باز و بسته شدن و یا محو و یا ظاهر شدن لوگو به صورت افکت های زیبا و جذاب می باشد این محو و ظاهر شدن می تواند با جملاتی که اهداف اصلی سایت را نشان می دهد همراه باشد تا بیشتر  ذهن مخاطب تاثیر بگذارد . کشیدن و نقاشی کردن از دیگر انیمیشن های است که در طراحی لوگو مورد استفاده قرار می گیرد .


یکی دیگر ازسبک های که در طراحی سایت همیشه در بخش های مختلف مورد توجه کاربران قرار می گیرد سبک کتاب خوانی می باشد این سبک در طراحی لوگو نیز بسیار مورد توجه طراحان قرار گرفته است با استفاده از لینک زیر می توان یک لوگو با سبک برگ های یک کتاب ایجاد کرد به طوری که برگ های کتاب در حال ورق زدن می باشد و لوگو و جملات آن نمایان شود طرحی فوق العاده و شگفت انگیز.



:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت

بسیاری از طراحان به خوبی می دانند کارایی و سرعت انجام درخواست ها از سایت یکی از معیارهای مهم برای کارآمدی یک سایت می باشد همین امر باعث شده است که نکات بسیار زیادی را در طراحی سایت به خوبی یاد گرفته و از آن ها در طرح خود استفاده نمایند عوامل متعددی در کارایی و پاسخ مناسب درخواست های کاربران وجود دارد عواملی مانند قدرت سرور ، نوع پلتفرم مورد استفاده ، پهنای باند مناسب و... ما در این پست می خواهیم در مورد موضوعی صحبت کنیم که در تمامی طراح های سایت مشترک می باشد و آن UI سایت است . با گسترش روز افزون استفاده از جاو اسکریپت ها و همچنین CSS های متنوع برای جذاب کردن طرح ها حجم این فایل ها بالا رفته است چرا که هر کدام از افکت ها نیاز به CSS و کتابخانه جاوا اسکریپت مربوط به خود را دارند و هنگامی که سایت توسط مرورگر کاربر صدا زده می شود باید تمامی این فایل ها در مرورگر لود شوند که باعث کارایی پایین آن می شود همچنین برخی از کتابخانه به علت اینکه در صفحه اصلی حضور نداشته ممکن است در بار اول لود نشوند این امر در وهله اول خوب به نظر می رسد ولی وقتی کاربر وارد صفحه ای می شود و می خواهد درخواستی را ارائه کند باید علاوه بر لود صفحه آن فایل های کتابخانه CSS و جاوا اسکریپت را نیز فراخوانی کند برای حل این مسئله روش ها و تکنیک های مختلفی وجود دارد ولی قبل از پرداختن به آن ها باید یک اصول  را خوب در ذهن خود قرار دهید ، بسیار از طراحان در طراحی سایت خود سرعت را فدای دقت می کنند استفاده از فایل های زیاد که می توان با نصف آن ها و یا کمتر طراحی خود را انجام داد از موارد اشتباه یک طراح است به دلیل بالا بردن سرعت طراحی بسیاری از طراحان یکسری فایل های از پیش طراحی شده را برای تمامی طراحی های خود به کار برده و بدون بررسی مجدد از اینکه شاید در این طراحی به بسیاری از فایل ها نیاز نباشد اقدام به این کار می کنند بنابراین اولین قدم بررسی فایل ها مورد نیاز و حذف فایل های اضافی در هر طراحی می باشد .


یک جمله مشهور در بین طراحان وجود دارد که می گویند "بهترین درخواست درخواستی است که بدون درخواست مجدد می باشد" این یک شعاری است که متخصصان طراحی به خوبی آن را در می یابند به عبارتی بهترین روش برای استفاده از فایل های CSS و جاوا اسکریپت این است که یک بار صدا زده شود و در کش مرورگر باقی بماند تا دیگر لودی در درخواست های بعدی برای این فایل ها وجود نداشته باشد برای این کار بسیاری از پلتفرها با روش های گوناگون به فشرده سازی فایل های CSS و جاوا اسکریپت پرداخته اند تا بتوانند با یک درخواست آن را در کش مرورگر قرار دهند به این صورت دیگر در هر درخواست مجددی که از هر صفحه و یا بخش سایت صورت گیرد این فایل ها که با فشرده سازی حجم آن ها کاهش پیدا کرده است مورد لود جدید مرورگر قرار نمی گیرند چرا که در کش آن ها موجود است.



:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت

من یک طرفدار بهبود کارایی در زمان کار می باشم این حس به من کمک می کند تا روز کاری خودم را با احساس بهتری انجام دهم و طراحی که انجام می دهم موفقیت آمیز باشد چرا که باعث می شود در جزوئیات کارهای خودم غرق شده و هر قسمت را حتی جزیی به خوبی بررسی نمایم . اما چه چیزی باعث بهبود کارایی یک طراح هنگام طراحی سایت و یا طراحی اپلیکیشن می شود ؟ باید دانست که این حس قبل از طراحی شکل خواهد گرفت اینکه چگونه به یک پروژه برای طراحی نگاه کنیم و آنچه باید انجام دهیم جز اولین الزامات برای بالا بردن کارایی در یک طراحی جدید می باشد . بعد از آن باید روش های مختلف را برای طراحی در نظر گرفت و یکی از آن ها و یا ترکیبی از آن ها را برای طرح جدید به کار بست سپس یک نمونه اولیه برای آن طراحی کرد و بعد از ایجاد نمونه اولیه و ارزیابی آن توسط اشخاص متخصص و همچنین کاربران تستی می توان راجب طرح ایجاد شده طراحی دوباره ای برای اصلاح آن صورت گیرد سپس تست نهای و راه اندازی مراحل بعدی کار برای ایجاد یک طرح با کارایی مناسب می باشد . هریک از مراحل گفته شده می توانند کارآمدتر انجام شود البته باید توجه داشت در پروژه طراحی مبحثی که بیشتر باعث کندی کار و یا کارایی پایین می شود الزامات یک پروژه می باشد اغلب این الزمات به راحتی به دست تیم طراحی نمی رسد و با چالش های همراه است که باعث کندی کار می شود .


همچنین باید توجه داشت هنگامی که در طراحی سایت یک شخص مسئولیت چند گانه را برعهده می گیرد باعث می شود جزئیات کوچک را در طراحی فراموش کرده و یا کمتر به آن بپردازد که این خود باعث کاهش کارایی خواهد شد . یکی دیگر از راه های که باعث می شود کارایی طراحی در سایت و یا اپلیکیشن بالا رود این است که کارهای تکراری باید به صورت کتابخانه ایجاد شود بسیاری از طراحان ، برنامه نویسان هنگام پیاده سازی یک پروژه پی می برند برخی از کارها مشابه پروژ های قبلی آن ها می باشد و آن ها مجبور هستند دوباره آن کارهای تکراری را انجام دهند برای برطرف کردن این مشکل بهتر است کارهای تکراری به صورت کتابخانه های ایجاد شود تا طراح و یا برنامه نویس بتواند به راحتی پروژه های مورد نظر خود را که با استفاده از کتابخانه ایجاد شده با زمان کمتر انجام دهد این باعث می شود طراح وقت کافی برای تمرکزدر  بخش های دیگر را داشته باشد . امروزه ایجاد کتابخانه در CSS ها و یا جاوا اسکریپت ها بسیار رایج شده است و بسیاری از طراحان حرفه ای برای کارهای خود از این روش استفاده می کنند . یکی دیگر از فاکتورهای که در کارایی موثر می باشد بخش مالی می باشد این یک واقعیت است که طراح براساس هزینه ای که به آن داده می شود زمانی را برای پروژه در نظر می گیرد و همیشه دوست دارد طرح های را به عنوان پروژه دریافت نماید که هزینه بهتری داشته باشد تا بتواند زمان بیشتری را صرف آن پروژه نماید بنابراین باید دانست به عنوان یک مدیر پروژه باید هزینه مناسبی را به کار طراحی اختصاص داد .



:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت

در واپسین ساعات سال 2017 می خواهیم کتابخانه های از CSS که مورد توجه طراحان در طراحی سایت بوده اند را مرور کرده و مزایات آن را بیان نماییم چرا که دانستن آن ها و استفاده از هر کدام می تواند سرعت طراحی ما را بالا برده و طراحی ما را جذاب تر نماید . در این بخش ابتدا کتابخانه های که با استفاده از FlexBox برای طراحی انواع قاب های استفاده می شود را توضیح می دهیم اولین کتابخانه که مورد توجه طراحان قرار گرفته است کتابخانه Waffle Grid می باشد این کتابخانه حاوی کلاس های بسیار زیادی می باشد که به وسیله آن می توان به راحتی قاب های متنوعی را در طراحی در کمترین زمان ایجاد نمود . اگر شما به عنوان طراح به دنبال طراحی سریع با گرید های مختلف می گردید استفاده از کتابخانه RAGrid را به شما توصیه می کنم با استفاده از این کتابخانه در کمترین زمان به خواسته خود می رسید چرا که تعداد محدود ولی کافی از ویژگی ها را در اختیار طراحان قرار می دهد تا به وسیله آن بتوانند نیازهای فوری خود را در طراحی برآورده سازند .


ابزار دیگری که به شما معرفی می کنم گرید آنلاین می باشد ! بله امروزه سرویس ها آنلاین در طراحی سایت رونق گرفته است و قالب بندی سایت می تواند یکی از جذاب ترین سرویس ها برای طراحان می باشد با استفاده از سایت griddy.io طراح می تواند تعداد قالب ها در هر سطر و یا ستون ، اندازه هر کدام را براساس پیکسل و... وارد نماید و در سمت راست صفحه نمایش آن تغییرات را به صورت آنلاین مشاهده نماید سپس کد CSS این نوع قالب را در پایین مشاهده و آن را برای طراحی نهای خود به کار ببرند . سرویس آنلاین دیگری که می توان با خصوصیات و حتی رنگ های مختلف برای قالب بندی استفاده نمود سرویس alialaa.github.io می باشد با استفاده از این سرویس نه تنها تعداد سطر و ستون و اندازه آن ها بلکه خصوصیات دیگر مانند justify-content ، grid-row-gap ، grid-column-gap و... را می توان انجام داد . یکی دیگر از المان های که در طراحی سایت از آن بسیار استفاده می شود دکمه ها می باشند با استفاده از دکمه ها طراح می تواند اهداف متعددی از سایت را به  مشتریان نشان دهد اما اگر دکمه زیبا نباشد نمی تواند کاربر را جذب نماید برای همین سرویس آنلاین bttn.surge.sh در این زمینه بسیار محبوب بوده است با مراجعه به این سرویس مشاهده می کنید که دیگر نباید نگران طراحی دکمه ها باشید چرا که این سرویس شامل دکمه های بسیار زیبا با افکت های جذاب می باشد .

 



:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت

به عنوان طراحان UI، ما هر روز با مشکلات طراحی مواجه هستیم. دانستن اینکه چگونه بهترین راه حل برای حل این مسائل می تواند تحقیق، تجزیه و تحلیل و راه حل های آزمایشی است، می تواند متناسب با نیازهای کاربر متفاوت باشد . اما طراحان برای طراحی سایت و یا اپلیکیشن کمتر در مورد چگونگی اجرای یک مسیر معتبر برای رسیدن به یک راه حل تفکر می کنند خوشبختانه روش های کاربردپذیری این امکان را در اختیار طراحان قرار می دهد که به صورت شفاف مسیرهای ممکن را بررسی و بهترین مسیر را برای رسیدن به یک طراحی بپیمایند . اما اصول کاربردپذیری (Usability) برای طراحی چیست ؟ کاربردپذیری و اکتشاف کاربردپذیری در واقع یک رویکرد مبتنی بر تجربه برای حل مسئله می باشد ، اکتشافات نباید به عنوان قواعد یا راه حل های اثبات شده برای طراحی مشکلات مورد توجه قرار گیرد. آنها به جای بهترین پاسخ ممکن، به اندازه کافی پاسخ مناسب به مشکلات باشند برخی از مزایای استفاده از اکتشاف قابلیت استفاده عبارتند از :

·         آنها برای ارائه بازخورد سریع در اوایل فرایند باعث ایجاد طراحی مناسب در سایت می شوند

·         اکتشافات می تواند با روش های تست کاربر تطبیق یافته بیشتر ترکیب شود

·         برای انجام ارزیابی اکتشافی نسبتا ارزان است

·         اکتشافات را می توان به سرعت در آزمون نمونه های اولیه مانند ابزار Justinmind ایجاد نمود


در حالی که کاربردپذیری که امروزه طراحان در طراحی سایت و یا اپلیکیشن ها استفاده می شود الهام گرفته از جاکوب نیلسن می باشد می خواهیم به برخی از روش های آن بپردازیم .

تلاش برای انسجام : یکی از روش های مهم برای طراحی رابط کاربری در سایت ها ایجاد انسجام در طرح می باشد اسکارو ایلد یک بار گفت که انطباق مشخصه غیرقابل انعطاف است، اما در حقیقت طراحی UX مستلزم آن است که ما منطقی و متفکر هستیم . به عنوان نمونه، طراحان رابط کاربر باید اطمینان حاصل کنند که هر گونه دستورالعمل، جعبه گفتگو و منوها باید همه ویژگی های یکسان را داشته باشند .

کاربران را در کنترل نگه دارید : یکی دیگر از نکته های کلیدی طراحی این است که طراح بتواند کاربران را در کنترل خود نگه دارد و به راحتی بتواند احساسات کاربران را در بخش های که می خواهد برانگیزد و یا در بخش های آن احساسات را کاهش دهد همین امر باعث توجه بیشتر مخاطبان به بخش های مهم سایت خواهد شد .

کاهش مراحل برای رسیدن به هدف : به اعتقاد بسیاری از طراحان هنگام طراحی سایت باید مراحل رسیدن به یک هدف برای کاربران کوتاه باشد یعنی کاربران با کلیک کمتری به هدف مورد نظر خود دست یابند ان باعث تسریع شده و همیشه در ذهن مخاطب خواهد ماند .

کاربران باید بدانند کجا هستند : گاهی کاربران در سایت هنگام پیمایش چند صفحه از آن گم می شوند آن ها دقیقا نمی دانند کجا هستند و باید به چه طریقی از آن عبور نمایند . طراحان باید در هر صفحه از سایت مسیر آن صفحه تا صفحه اصلی را در بالای صفحه درج نمایند همچنین داشتن نقشه سایت می توان یکی دیگر از راه حل های مفید برای حل این مشکل باشد .

از زبان غیر قابل فهم پرهیز شود : در برخی موارد بخش های از سایت به صورت اختصاری و یا علمی صحبت می نماید که کاربران نمی توانند متوجه این بخش از سایت شوند یک قانون کلی وجود دارد که طراحان باید همیشه در القای متن و یا المان به کاربران بخاطر بسپارند این قانون بیان می کند که متن هر بخش و یا راهنمای آن باید از گزاف گویی بپردازد و به صورت شفاف و تا حد ممکن کوتاه به بیان اصل بخش پرداخته شود .



:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت

با روی کار آمدن پلتفرم های گوناگون UI و یا کیت های UI امروزه طراحی سایت بسیار راحت تر ، جذاب تر و کم هزینه تر و با زمان کمتر انجام می شود و البته محبوب ترین پلتفرم که در طراحی مورد استفاده طراحان قرار می گیرد بوت استرپ می باشد از این رو بسیاری از کیت های UI با بهره گیری از این پلتفرم و ترکیب آن با ذهن خلاق تولید کنندگان UI کیت های متنوعی ایجاد کرده اند که در این پست به برخی از کیت های رایگان و کد باز(open source) خواهیم پرداخت . چارچوب UIKit آسان ، سبک و قابل کاستمایز می باشد همچنین ویژگی دیگری که باعث می شود طراحان  بسیاری به آن روی آورند ماژولار بودن این کیت UI می باشد جای که طراحان می توانند با استفاده از کلاس های آماده و پیش فرض به طراحی خود بپردازند . این کیت به طراح اجازه بدون بار اضافی و تنها با خود این کیت هزاران فونت زیبا و آیکون های منحصر به فرد داشته باشد که طراح را از هر گونه آیکون دیگر برای انواع طراحی بی نیاز خواهد کرد .


همچنین UIKit می تواند با هر مدیر بسته (معمولا npm) با Sass یا Less اجرا شود. یکی دیگر از کیت های UI که در طول چند سال اخیر رشد خوبی داشته است Foundation می باشد با استفاده از این کیت طراح می تواند رابط کاربری سبک تری نسبت به بقیه کیت ها از جمله بوت استرپ داشته باشد همچنین با استفاده از Foundation می طراح می تواند عناصر رابط کاربری سفارشی، اجزای سازنده و یک گرید پیش فرض دسترسی برای طراحی داشته باشد . برخی موارد نیاز به یک طراحی بزرگ و حجیم نیست در این مواقع که رویکرد مینیمالیستی وجود دارد می توان به کیت بسیار جالب Milligram روی آورد ، این کتابخانه منبع باز CSS فوق العاده کوچک است و با مجموعه ای از ویژگی های رابط کاربری واقعا ساده توانسته طرفداران زیادی را به خود جذب نماید . این کتابخانه می توان با استفاد از npm به سادگی بر روی کامپیوتر و یا سرور نصب گردد . یکی دیگر از کیت های UI که به صورت رایگان در اختیار طراحان برای طراحی سایت قرار گرفته است One-Nexus می باشد این کیت نیز مانند کیت های رایج و پر طرفدار هم واکنشگرا می باشد و هم از دستگاه های لمسی پشتیبانی می کند همچنین از SaSS برای کار خود بهره می برد البته برای تازه کارها در طراحی این کیت کمی پیچیده می باشد و توصیه می شود ابتدا با کیت های راحت تر و آسان تر کار خود را دنبال نمایند  .


کیت Semantic UI نیز یکی از کیت های می باشد که آزمایش خود را در طراح های گوناگون پس داده این کیت دارای نسخه 2.2 در حال حاضر است و دارای کتابخانه های متفاوت شامل دکمه ها، برگه ها، منوها، همه چیزهایی است که طراح نیاز دارد می باشد البته مانند بوت استرپ به راحتی در میان کدهای دیگر قابل پیاده سازی نیست و نیاز به مهارت بیشتری دارد .



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت

ابزارهای آنلاین امروزه نقش تعیین کننده ای را در طراحی سایت برای طراحان بازی می کنند از این رو بسیاری از شرکت ها در حال طراحی و پیاده سازی سرویس های آنلاین می باشند تا بدین صورت برای خود کسب درآمد نمایند ما در این مقاله قصد داریم با برخی از ابزارهای مفید آشنا شویم . بسیاری از طراحان از دو ابزار بسیار کار آمد بوت استرپ و کیت UI بهره می برند ، بوت استرپ یک پلت فرم بسیار سریع است در حالی که کیت های UI کار را برای طراحان بسیار ساده می کنند از این رو همیشه طراحان دوست دارند ترکیبی از این دو را داشته باشند همین نیاز منجر به ایجاد یک فرصت برای شرکت های تولید UI شد تا بتوانند با ترکیبی از این دو پلتفرم ابزار مفیدی را به نام WrapPixel ایجاد نمایند . این ابزار قدرتمند و جذاب دارای بیش از 500 عنصر ، 25 نوع تمپلیت home page ، بیش از 180 بخش از پیش ساخته شده برای قسمت های متنوع یک سایت و 3000 آیکون فونت می باشد این بدان معنی است که طراحان می توانند تقریبا هر چیزی را در کمترین زمان ممکن ایجاد نماید ، این کیت همچنین شامل انیمیشن های شگفت انگیز CSS، تمام فایل های PSD و غیره است. یکی دیگر از ابزارهای که در طراحی سایت مورد استفاده قرار می گیرد فرم سازهای آنلاین می باشند چرا که ممکن است مدیران سایت در یک مدت معینی نیاز به چندین فرم برای جمع آوری اطلاعات کاربران داشته باشند از این رو برخی از شرکت های تولید سرویس های فرم های آنلاین نظیر 123FormBuilder طراحی شده اند همان طور که از اسم این سایت پیداست هر شخصی می تواند با سه شماره (سه سوت) فرم مورد نظر خود را تولید و در سایت مورد نظر خود قرار دهد . این کار از طریق محیطی که این سایت در اختیار کاربران قرار می دهد انجام می گردد کافی است کاربران المان های مورد نظر را در محیط کار کشیده و UI خود را با استفاده از پالت های رنگ تولید نمایند . همچنین این فرم ها می توانند با کپچا و SSL مورد حفاظت قرار گیرد .


یکی دیگر از ابزارهای که برای سایت ها و حتی شرکت های کسب و کار آنلاین بسیار مفید می باشد داشتن یک حسابدار خبره و دقیق است ، بسیاری از شرکت ها با مشکل استخدام حسابداران خبره روبرو هستند آن ها نمی دانند واقعا به چه کسانی باید اطمینان نمایند همچنین بسیاری از شرکت ها حوصله ارقام و اعداد ریاضی را ندارند از این رو سرویس های مانند ZipBooks می تواند به کمک چنین شرکت های بیاید چرا که با استفاده از این سرویس تمامی هزینه ها و تجریه و تحلیل آن ها به صورت دقیق و درست در اختیار شرکت ها و کاربران قرار می گیرد بدون آنکه آن ها را درگیر محاسبات پیچیده ریاضی نماید . اما چیزی که ZipBooks را از بقیه نرم افزارهای حسابداری جدا می کند یادگیری عادت های کاربران خود می باشد این سرویس بعد از مدتی کارهای کاربران را یاد گرفته و دسته بندی تمام معاملات حساب کاربری مشتریان خود را به صورت اتوماتیک انجام می دهد همچنین به مشتریان خود توصیه های جهت حسابداری و دسته بندی بهتر برای رسیدن به دست آوردن پول بیشتر راهنمای می نماید .



:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت

اعتماد کلمه ای است که شما بارها در اغلب مدل های کسب و کار و استراتژی بازاریابی امروزه می شنوید ، نسل جدید مصرف کننده صداقت ، شفافیت و معتبر بودن برند تجاری برای آن ها بسیار مهم می باشد . براساس یک مطالعه در SDL اعتماد به نام تجاری هر روز برای مشتریان اهمیت بیشتری پیدا می کند به طوری که قبل از خرید محصول و یا سرویسی از سایت دوست دارند اعتبار برند سایت و یا شرکت را با دقت بیشتری مطالعه نمایند و این مرحله ای است که طراحان هنگام طراحی سایت با استفاده از UX می توانند پیاده سازی نمایند . نکته اولی که باید در طراحی UX در سایت مورد استفاده قرار گیرد پیوستگی طراحی در هر بخش از سایت می باشد ، پیوستگی و سازگاری به کاربران اجازه می دهد با اعتماد بیشتری بخش های مرتبط با یکدیگر را ادامه دهند به این امید که مطمئنا به نتیجه مورد نظر خود دست پیدا خواهند کرد . اگر طراح در هنگام پیاده سازی پیوستگی بین المان ها و متون را رعایت نکرده باشد باعث سردرگمی و ناراحتی کاربران خواهد شد . چند نکته دیگر که باید در پیوستگی و سازگاری در هنگام طراحی سایت بدانید شامل موارد زیر می باشد :

·         یک طرح رنگی را انتخاب کنید و به آن بچسبید

·         از لوگو شرکت و هویت نام تجاری در بخش های مختلف سایت استفاده نمایید

·         ایجاد توافق بین وب سایت برند شما و صفحات فرود

·         پیام ها را روشن، هوشمند و ساده نگه دارید


 نکته دیگری که باید مورد توجه طراحان قرار گیرد این است که کاربران نباید احساس نمایند که این سایت فقط برای سودآوری از مخاطبان خود طراحی شده است بنابراین سعی شود در قسمت های مختلف سایت مواردی را که برای مخاطب می تواند حائز اهمیت باشد را در اختیار آن ها به صورت رایگان قرار داد مثلا وقتی محصول شما بهداشتی می باشد بهتر است هر روز راجب چند نکته روز بهداشتی در مقاله و یا خبرنامه خود توضیح دهید تا کاربران بتوانند از این قسمت برای بالا بردن اطلاعات عمومی خود استفاده نمایند این خو باعث می شود اعتماد کاربران به بخش های دیگر سایت بیشتر شود بدون آنکه در این بخش به صورت مستقیم سود آوری از طرف شرکت به مشتری القا شود . نکته بعدی که باید مورد توجه قرار گیرد شفافیت در هر بخش از سایت می باشد اینکه کاربران بدانند سایت نمی خواهد به روش های مختلف برای محصولات و یا سرویس های خود تبلیغ نماید و در واقع محوصلات آن ها همان چیزی را نشان می دهد که واقعیت محصولات وجود خواهد داشت بیشتر به سایت اعتماد خواهند کرد و حتی باعث می شود سایت را به دوستان خود به عنوان یک سایت معتبر و مورد اعتبار پیشنهاد نمایند . براساس آمارهای گرفته شده تبلیغات صورت گرفته از طرف یک مشتری وفادار در یک سایت بسیار موثر تر از خود سایت می باشد .  



:: بازدید از این مطلب : 30
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 آذر 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت

بسیاری از طراحان سایت در هنگام طراحی گزینه های متعددی را بابت قرار دادن اسلایدر در ابتدای صفحه اصلی مد نظر دارند اسلایدر در واقع یک چرخش از موضوعات مهم و یا مورد توجه مدیرا ن سایت می باشد که اکثرا با تصاویر بزرگ و متن در ابتدای صفحه اصلی همراه می شود  برخی از طراحان و کاربران آن ها را دوست دارند و به عنوان لازمه طراحی سایت محسوب می کنند و برخی دیگر آن را باعث منحرف کردن کاربران از سایت می دانند چرا که همزمان چندین گزینه در اختیار کاربران قرار می دهد و باعث می شود در برخی موارد کاربران برای دقت بیشتر روی هیچ کدام از آن ها کلیک نمایند و به جای آن هر کدام از تصاویر و متن ها را با دقت بیشتری بخوانند  . از سوی دیگر اسلایدر می توان در برخی از دیوایس های اینترنت مانند موبایل های هوشمند و تبلت ها بخاطر حجم بالای که می تواند تصاویر آن داشته باشد دردسر ساز شود . آن ها همچنین برخی دیگر از دلایل خود را بابت منفی بودن یک اسلایدر بیان می کنند که برخی از مهمترین آن ها شامل موارد زیر می باشد :

·         برخی از بازدیدکنندگان اغلب اسلایدر ها را همان گونه که در تبلیغات دیگر می بینند مشاهده کرده و زود عبور می کنند

·         اسلایدر ها باعث کاهش طول صفحه می شوند و این خود باعث می شود که اشخاص در سایت کمتر باقی بمانند

·         برخی از اسلایدرها از طراحی واکنشگرا استفاده نمی کنند که باعث می شود در موبایل ها و تبلت ها به خوبی نمایش داده نشوند


همچنین برخی دیگر از متخصصان با تاکید بیشتر بر روی اسلایدر آن را جدای ناپذیر از یک طرح امروزی می دانند و معتقد هستند طراحی سایت بدون این المان امکان پذیر نمی باشد برخی از مواردی که آن ها اشاره می کنند شامل موارد زیر می باشد :

·         اسلایدرها فضا را ذخیره می کنند تا جای برخی از المان ها که نیاز به توضیحات بیشتر است باز شود

·         شوک وارده به کاربران هنگام تماشا بر روی اسلایدرهای زیبا بسیار بیش از هر المانی در سایت می باشد

·         کاربران می توانند تا موارد خود را با استفاده از کنترل های که در اسلایدر قرار دارند به سرعت پیدا نمایند

·         اسلایدر تصاویر خود را بر روی ذهن کاربران تثبیت خواهد کرد در حالی که المان های دیگر اینگونه نیستند


اما از کجا بدانیم یک اسلایدر در طراحی سایت ما مفید است یا نه ؟ قوانین مشخص و کاملی در این زمینه وجود ندارد به طور کلی اگر نوع کاربرانی که وارد سایت شما می شوند تصاویر لغزنده را دوست داشته باشند استفاده از اسلایدر توصیه می شود اما اگر کاربران بیشتر درگیر متن و.. می باشند استفاده از اسلایدر بزرگ خوب به نظر نمی رسد به طور کلی اگر برند شرکت شما را طراحی اسلایدر برجسته می نماید استفاده از آن توصیه می گردد . همچنین در افکت گذاری بر روی تصاویر و متن ها اسلایدر نکاتی مهم باید صورت گیرد ، امروزه قرار دادن افکت بر روی هر المانی بخصوص المان های تصاویر رونق گرفته است بر طبق آمارهای انجام شده در سایت های مختلف و پر بازدید استفاده از افکت های محو و پنهان برای اسلایدر بهتر از افکت های افقی و عمودی می باشد و کاربران بیشتر با این نوع افکت ها تعامل بهتری خواهند داشت این افکت ها می تواند در موبایل ها و تبلت های هوشمند نیز بهتر از افکت های افقی و عمودی به نمایش گذاشته شوند .



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 29 آذر 1396 | نظرات ()