نوشته شده توسط : طراحی سایت

المان های سه بعدی یکی از موارد مورد توجه هر کاربر و مشتری می باشد چرا که جذابیت یک المان سه بعدی همیشه باعث می شود کاربران بیشتر در آن قسمت از سایت باقی بمانند و بدین ترتیب می تواند اهداف سایت را با تصاویر و متن در کنار المان سه بعدی به کاربر منتقل نمود نوآوری در جاوا اسکریپت به حدی رسیده است که طراحان می توانند در طراحی سایت خود از المان های سه بعدی بهره ببرند یکی از کتابخانه های موفق در جاوا اسکریپت در این زمینه Three.js می باشد . ما در ادامه این پست به برخی از مثال های زیبای که با این کتابخانه ایجاد شده است می پردازیم .

Low Poly Earth : این المان توسط Saccone طراحی شده است او از یک المان HTML و چند خط CSS و جاوا اسکریپت برای طراحی این المان سه بعدی با استفاده از کتابخانه Three.js بهره برده است . این المان به شکل کره به صورت زیبا طراحی کرده است به طوری که این المان کرده ای شکل در حال حرکت می باشد و قسمت های از آن به عنوان المان های روی آن در حال حرکت است .

 


Treehouse Logo : یکی از کاربردهای المان های سه بعدی در لوگو های است که می توان طراحی نمود چرا که لوگو سایت یکی از بخش های مهم می باشد که باید در ذهن هر کاربری حک شود بدین ترتیب می توان برند مورد نظر را موفق دانست . با استفاده از این کتابخانه می توان لوگوهای سه بعدی ایجاد کرد و در بخش های متعدد براساس هر بخش و مناسب با آن لوگو را قرار داد تا مخاطب علاوه بر دیدن متن و یا تصاویر آن بخش لوگو سایت را نیز به صورت زیبا مشاهده نماید .

بشکه چوبی :یکی از المان های زیبای که طراحان توانسته اند با استفاده از این کتابخانه طراحی نمایند المان بشکه چوبی سه بعدی می باشد که قدرت این کتابخانه را در طراحی هر المانی به رخ می کشد در واقع طراح آن Nick Pettit برای درست کرد این المان از هیچ HTML و CSS بهره نبرده و تنها با جاوا اسکریپت و کتابخانه Three.js توانسته است این المان را به راحتی ایجاد نماید .

مخلوطی شکل : یکی دیگر از المان های که در طراحی سایت می توان از آن برای جذب کاربران استفاده نمود المان های مخلوطی شکل می باشند با استفاده از این المان های می توان کاربر را درگیر جو زیبای نمود که نمی توانند به سادگی از آن ها بگذرند و در میان این جو اهداف سایت را دنبال نمود که می تواند تبلیغ محصولات و یا سرویس های باشد که شرکت و یا سایت ارائه می نماید .

 



:: بازدید از این مطلب : 38
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت

 یکی از مهمترین هدف های اساسی روانشناسی مشتری در طراحی سایت نمایش درست آبجکت ها سایت به آن ها می باشد . مطالعات زیادی جهت فهمیدن و درک مشتری و ارزیابی آن ها صورت گرفته است این مطالعات علاوه بر اینکه نشان میدهد المان ها یک سایت باید جذابیت بصری داشته باشند یک عامل دیگر را نیز موثر می داند و آن عوامل داخلی از قبیل ادارک ذهنی مشتری است . نظریه سطح تفسیر (CLT) بیان می کند که یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذاری بر برداشت کاربران فاصله روانی المان ها می باشد .


 در این مقاله سه جنبه فاصله روانی مورد بحث قرار می گیرد . فاصله مفهومی (conceptual distance) ، فاصله زمانی (time distance) و مطلوبیت و امکان سنجی می باشد . هر یک از این مفاهیم تاثیر زیادی در جذب کاربران خواهند داشت . هنگامی که از آن ها به نحوه درستی در طراحی سایت استفاده شود باعث جذب مشتری و بازدید زیاد سایت خواهد شد . در واقع اندازه فاصله روانی باعث تاثیر المان ها و آبجکت های می باشد که در ذهن هر کاربر تداعی خواهد شد . سطح بالای تفسیر در ذهن  (High level constral) مانند دیدن یک عکس بزرگ بدون دقت کردن در جزئیات می باشد در حالی که سطح پایین تفسیر در ذهن (Low-level construal) اشاره به تمرکز بر روی جزئیات می باشد بنابراین فاصله المان ها ، اندازه آن ها و... به این تفاسیر ذهن تاثیر خواهد داشت . فاصله مفهومی یک شی یا المان در سایت تاثیر بر ذهن انسان برای ساخت آن المان خواهد داشت . سطح پایین تفسیر ذهن  بر روی رنگ ، فونت ، اندازه و... شی متمرکز می باشد در حالی سطح بالای ذهن بر تمرکز خود را بر روی شناخت کلی و تجربه ای که هنگام کار با شی با آن روبرو می شود معطوف می کند . برای مثال فرض کنید یک لینک خراب در صفحه وب سایت شما وجود دارد و شما در این قسمت اعلان کرده اید که لینک سایت خراب می باشد بخش تفسیر سطح پایین ذهن هنگام نمایش این متن در میابد که لینک خراب می باشد ولی بخش تفسیر سطح بالای ذهن با کلیک بر روی لینک و تعامل با آن به این حقیقت می رسد که لینک قرار داده شده در سایت خراب است .




:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت

تست A/B در حال تبدیل شدن به تکنیکی رایج برای بیشتر طراحان در رسیدن به موفقیت در طراحی سایت می باشد امروزه هر قسمت از سایت برخلاف گذشته نیاز به تخصص و مهارت های لازم برای جذب کاربران و تبدیل شدن به مشتریان را باید داشته باشد . به همین دلیل ابزارهای تست A/B و ابزارهای CRO (بهینه سازی تبدیل نرخ) به طور فزاینده ای رو به افزایش می باشند اما انتخاب یکی یا چند تای آن امروزه برای طراحان چالش برانگیز شده است . بنابراین ما سعی کرده ایم در این مقاله در مور ابزار های A/B و CRO صحبت کنیم  اما قبل از این موضوع باید مفهوم کلی از تست A/B را در طراحی سایت  وبه طور کلی طراحی بدانیم . تست A / B در مورد تجربیات با تغییرات تصویری و محتوا است تا ببینید که کدام نتیجه بیشتر به توجه و کلیک مشتری تبدیل می شود. تست A / B اغلب تست قابلیت استفاده را به عنوان وسیله ای برای آزمایش یک راه حل برای یک نقص در تجربه کاربر شناسایی کرده و به طراحان آگاهی می دهد . یکی از ابزارهای تست A/B ، Optimizely می باشد این ابزار تجزیه و تحلیلی را ارائه می دهد که با توجه به کاربران و سطوح دسترسی داده شده در سایت طراحی شده و براساس این سطوح دسترسی کاربران نقش ها و کلیک های متعدد و به طور کلی توجهات متفاوتی را خواهند داشت که این ابزار به تمامی جنبه های کاربران با دسترسی ها و سطوح های مختلف خواهد پرداخت . همچنین فرض کنید دو نوع طراحی برای یک سایت و یا فرآیندهای متخلف برای یک کار طراحی شده است و طراح می خواهد بداند واقعا کدام طراحی و فرآیند بهتر از طرح و یا فرآیند دیگر است این کار به راحتی از طریق این ابزار بدون هیچ نوع دانشی جهت کد زدن انجام می گردد و نتایج به صورت گزارش در اختیار طراح و یا توسعه دهنده قرار می گیرد.


یکی دیگر از ابزارهای که در تست A / B بسیار مفید می باشد و طراحان زیادی را به خود جذب کرده است Google Optimize می باشد این ابزار رایگان شرکت گوگل به طور مستقیم به رویداده ها و وقایع گوگل آنالیز سایت متصل می باشد تا تست A / B سریع و آسان و براساس اطلاعات درست از کاربران انجام شود . این ابزار بر روی انواع معیارها مانند CTA ، رنگ ها و محتوا متمرکز است در این ابزار نیاز به دانش خاصی نست کافی از یک خط کد را به جاوا اسکریپت وب سایت طراحی شده اضافه نمایید تا این ابزار اطلاعات کافی و لازم را در اختیار طراحان و مدیران سایت قرار دهد .


ابزار دیگری که تحلیل های سفارشی و تست های سفارشی را برای طراحی سایت انجام می دهد Unbounce می باشد . این ابزار در صفحات فرود و ابزارهای مبدل متمرکز شده است . صفحات فرود می توانند راهی شگفت انگیز برای اعتبار نظرات شما، ایجاد هیجان در اطراف یک محصول جدید و المان های که به توجهات ویژه کاربران نیاز دارند تبدیل شوند . البته همین امر می تواند باعث ضربه به یک سایت شود اینکه صفحات فرود آن ها به درستی و به خوبی آنچه از دیدگاه مشتریان و یا کاربران انتظار می رود وجود نداشته باشد که باعث عدم اطمینان کاربران به سایت خواهد شد بنابراین ابزار Unbounce به طراحان سایت کمک می کند تا بتوانند  صفحات فرود مناسب و عالی را طراحی کنند . این ابزار به طراح اجازه می دهد بیش از 100 قالب زیبا را با بازارهای متعددی که شاید اهداف کاربران سایت از آن ها نشات گرفته باشد را طراحی نماید همچنین می توان سناریو های متعددی را به وسیله این ابزار با استفاه از کامپیوننت های که با کشیدن و رها کردن در داخل محیط کاری ایجاد می شود را ساخت بدون آنکه دانش فنی برنامه نویسی نیاز باشد .

 



:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت

شاید به جرات می توان گفت در طراحی سایت یکی از مهمترین المان های زیبای تصاویر درون آن می باشد بسیاری از طراحان زمان زیادی را صرف پیدا کردن تصاویر زیبا در مورد موضوع سایت طراحی شده خود می کنند و در آخر آن چیزی را پیدا نمی کنند که می خواهند ما در این مقاله سایت های را به شما نشان میدهیم که شامل هزارات تصاویر از موضوعات مختلف می باشند.

سایت Stock.xchng

این سایت شامل بیش از 400 هزار تصویر زیبا می باشد این سایت هنگامی که کاربر موضوع مورد نظر خود را جستجو می کند طیفی از تصاویر با رزولیشن بالا را برای آن فراهم می آورد.

سایت تصاویر قدیمی

شاید شما در حال طراحی سایت هستید که نیاز به تصاویر تاریخی در آن می باشید این سایت مخصوص تصاویر تاریخی و قدیمی می باشد اگر شما به دنبال دیدن تصاویر تاریخی برای سایت خود هستید قطعا به این سایت سری بزنید.


سایت تصاویر طبیعت

اگر شما به دنبال تصاویر فوق العاده از طبیعت در سایت خود هستید قطعا به این سایت سری بزنید البته این سایت فقط تصاویر طبیعت ندارد و شامل موضوعات مختلفی می باشد ولی تصاویر طبیعت آن بیش از موضوعات دیگر مورد توجه قرار گرفته است .

سایت طراحان و معماران

این سایت مخصوص طراحان و معماران و اشخاصی است که می خواهند از ترکیب تصاویر ، تصاویر دیگری خلق نمایند با کمی جستجو می بینید که این سایت تقریبا تمامی تصاویر آن برای دانلود شامل موضوع های گفته شده است پس اگر سایتی برای طراحی در این زمینه در دست اجرا دارید حتما این سایت را مشاهده نمایید .

سایت مخصوص تکسچر

بسیاری از طراحان به دنبال سایتی جهت دریافت تکسچر بر روی طرح خود می باشند این سایت اختصاصا بر روی تکسچر عکس تمرکز کرده است شما در قسمت جستجو می توانید تکسچر مورد نظر خود را یافت نمایید .

سایت  مخصوص نقشه های قدیمی و مجسمه سازی

این سایت مخصوص کسانی است که می خواهند نقشه های قدیمی زمین را دریافت نمایند و یا مجسمه های قدمی برای چند ده یا صد سال پیش را جستجو کنند ، استفاده از تصاویر قدیمی در بخش های از سایت باعث جذب و کنجکاوی بازدید کنندگان می شود.


سایت مخصوص تصاویر دیجیتال

اگر شما به تصاویر دیجیتال علاقه مند هستید این سایت مخصوص تصاویر دیجیتالی می باشد شما در این سایت می توانید به آن چیزی که از تصاویر دیجیتالی می خواهید دسترسی پیدا کنید .



:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت

بسیاری از ما دوست داریم صفحه سایت ما هر روز پذیرای هزاران کاربر اینترنت باشد ولی روش های بالا بردن بازدید سایت را یا نمی دانیم یا به درستی اجرا نمی کنیم و درآخر سعی در دور زدن و گول زدن گوگل هستیم که در نهایت هوش مصنوعی گوگل آن را دیر یا زود می فهمید و به سایت ما جریمه می دهد . اما مگر روش های بالا بردن سایت پیچیده هستند که ما دست به این کار می زنیم با اطمینان به شما می گویم خیر . در زیر چند روش کارآمد برای بالا بردن سایت را آموزش می دهم لطفا آن را بخوانید و بادقت به کار ببرید مطمن باشید ظرف مدت چند ماه ( دو الی سه ماه) تاثیرات واقعی آن چشم گیر است .


موضوع جذاب برای مقاله وبلاگ خود انتخاب کنید

یکی از کارهای که باید در طراحی سایت برای بالا رفتن بازدید سایت شود مقاله نویسی حرفه ای می باشد .خیلی از نویسندگان وبلاگ سایت در زمان نوشتن مقاله و یا نوشته خود به این نکته توجه نمی کنند که مهمترین قسمت یک مقاله  تیتر آن می باشد این تیتر است که کاربر را وسوسه می کند تا بر روی لینک شما کلیک کند البته توجه داشته باشید اگر تیتر شما با مقاله شما همخوانی نداشته باشد دو عیب بزرگ برای سایت شما به وجود می آید ، اول اینکه بازدید کنندگان سایت دیگر به شما اعتماد نمی کنند و حتی با تاپیک جذاب دیگر شما را نادیده می گیرند و دوم اینکه خود گوگل زمانی که کاربری وارد سایت می شود و بعد از مدت کوتاهی از سایت خارج می شود می فهمید و درک می کند که این مقاله با تیتر همخوانی خوبی نداشته و در جستجو های بعدی و مقاله های بعدی امتیاز خوبی به شما نمی دهد . پس به دنبال بی اعتباری سایت خود نباشید


حداقل دو تا سه مقاله در روز در سایت خود وارد نمایید

گوگل به صراحت اعلان کرده است که محتوا پادشاه است این یعنی اینکه اگر می خواهید گوگل سایت شما را ببیند باید محتوا خود را پویا نگه دارید . شما باید بتوانید مقاله های خوب و جذابی برای مخاطب خود بنویسید لازم نیست مقاله ها طولانی باشد گرچه هرچه مقاله پر محتوا باشد بهتر است ولی مقاله ای در حد 7 تا 8 خط نیز کفایت می کند.


اعتبار مقاله های سایت

توجه داشته باشید سعی کنید مقاله سایت خود را از مقالات معتبر سایت های خارجی دریافت کنید و از کپی کردن محتوای سایت های فارسی دوری کنید زیرا که مقاله ای برای گوگل معتبر می باشد که دارای محتوای تازه باشد نه اینکه محتوای آن از سایت دیگر (منظور سایت فارسی می باشد) کپی شده باشد . همچنین شما باید لینک سایت معتبر خارجی که از آن مقاله را ترجمه یا اقتباس کرده اید در صفحه خود بیاورید این باعث اعتبار ترجمه سایت شما نزد مخاطب نیز می شود .

استفاده از ویدئو در مقاله سایت

حتما دیده اید که در بعضی از مقالات از ویدئوهای کوچک در وسط و یا آخر مقاله استفاده می کنند این باعث جذابیت بیشتر مخاطب شده و همچنین باعث می شود مخاطب شما بیشتر در سایت شما باقی بماند که خود امتیازی برای بالا بردن سایت شما در گوگل می شود

به کار بردن کلمات کلیدی در هنگام درج مقاله

شما باید بدانید به کاربردن کلمات کلیدی که می خواهید با آن سایت شما رتبه قابل توجه ای در گوگل داشته باشد باید در مقاله شما قرار گیرد البته باید توجه داشته باشید این به کار بردن کلمه یا کلمات نباید باعث آزار مخاطب شما باشد که نتیجه منفی به همراه خواهد داشت توصیه می کنیم حتما در تهیه مقاله دقت به عمل آورده و یا قبل از آن دوره ای کوتاهی به آموزش مقاله نویسی بپردازید تردیدی نیست مقاله های جذاب و معتبر می باشند که اصول درست مقاله نویسی را رعایت کرده باشند .

استفاده از شبکه های اجتماعی

شاید شما یک روز ناراحت کننده داشته باشید و با هیچ کس صحبت نکنید ولی در صفحه اجتماعی خود می نویسید "من امروز روز خوبی نداشتم" این یعنی اینکه مردم با شبکه های اجتماعی انس گرفته اند و این باید نگاه شخص و یا شرکتی را که می خواهد سایت خود بازدید کننده زیادی داشته باشد را تغییر دهد ، حتما صفحه ای در شبکه های اجتماعی درست کنید و مقالات خود را در آن قرار دهید و طوری این کار را انجام دهید که مقداری از مقاله در شبکه اجتماعی قرار گیرد (اصولا دو تا سه خط) و مابقی آن با لینکی به صفحه شما لینک شده باشد .


بازدید کنندگان مقالات خود را نمایش دهید

سعی کنید پس از اینکه مقالات شما بازدید خوبی گرفته اند آن ها را بدون اینکه خللی در نمایش مقلات خود ایجاد شود به مخاطب خود نشان دهید این باعث می شود مخاطب با اشتیاق بیشتری بخواهد مقاله شما را بخواند و حتی به مقالات اخیر شما در سایت مراجعه نماید.



:: بازدید از این مطلب : 79
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت

یک طراح موفق در زمینه سایت و یا اپلیکیشن به عنوان یک فریلنسر علاوه بر مهارت ، تجربه و کار سخت بستگی به معیارهای دیگر نیز بستگی دارد ، معیارهای که به یک فریلنسر کمک می نماید به درستی یک پروژه را تخمین زده و هزینه و زمان و فاکتورهای مهم مشتری را برطرف سازد . اغلب معنی یک فریلنسر تنها کار کردن می باشد شخصی که با تکیه بر مهارت خود پروژه های مختلفی مانند طراحی سایت و یا اپلیکیشن را برای مشتریان انجام می دهد اما این صحبت همیشه درست نمی باشد بسیاری از پروژه نیاز به کار تیمی دارد البته شاید نه یک کار تیمی تمام وقت بلکه برای قسمت های از پروژه نیاز است از تجارب دیگر اشخاص و یا فریلنسرها بهره برد بنابراین معیار اولیه یک فریلنسر موفق این است که بفهمد یک پروژه نیازمند چه تجارب و مهارت های می باشد تا بتواند در صورت نداشتن آن مهارت ها به دنبال شخصی برای برطرف کردن آن قسمت از کارهای که نیاز به مهارت خاصی می باشد بگردد . البته فهمیدن نیازها کار آسانی نیست وقتی با بازاری مواجه می شوید که قیمت های آن مثلا در مورد طراحی سایت بسیار مختلف و باور نکردنی می باشد . یک فریلنسر باید همیشه اطلاعات کافی و دقیق راجب نیازهای مشتریان بدانند همچنین قیمت ها و افراد با تجربه در زمینه های مختلف آن حوزه را مانند سایت به خوبی بشناسد .


یکی دیگر از معیارهای که یک فریلنسر باید بدان مسلط باشد درست فکر کردن است ، شاید برخی اشخاص به این موضوع توجهی زیادی نکنند اما اینکه بتوان آینده یک پروژه ، روال های آن ، مشکلاتی که ممکن است در حین پروژه یا قبل و بعد از آن ایجاد شود باعث می شود یک پروژه به درستی مسیر خود را حتی با مشکلات بپیماید علت این امر این است که فریلنسر قبل از برخورد با مشکلات به آن ها به درستی فکر کرده است . این معیار بیشتر بستگی به تجربه فریلنسر و مهارت او نسبت به کارها دارد هر چه مهارت و تجربه او بیشتر باشد . یکی دیگر از معیارهای که باید یک فریلنسر به خصوص در طراحی سایت داشته باشد تمرکز بر روی جزئیات درخواستی از سمت مشتری می باشد پس از دیدن کلیات کار دیدن جزئیات باید مورد بررسی دقیق قرار گیرد چرا که در برخی اوقات جزئیات کار باعث شکست یک پروژه می شود همچنین یک فریلنسر باید یاد بگیرد به مشتری نه بگوید این چیزی است که اکثر فریلنسر ها حتی حرفه ای ها یاد نگرفته اند وقتی مشتری درخواستی نامعقول می کند باید به آن با آرامش و توضیحات درست نه گفت چرا که در همان ابتدای کار توقع آن را برای درخواست غیر معقول متوقف نمایید .



:: بازدید از این مطلب : 31
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت

یکی از مهم ترین معیارهای که یک مشتری را راضی و خشنود می کند این است که اتمام پروژه در زمان مقرر و یا زودتر انجام شود این باعث خشنودی مشتری می شود برای همین بسیاری از طراحان سایت به دنبال ابزارهای هستند تا بتوانند کارهای خود را در سریع ترین و البته بهترین وجه به اتمام برسانند . ما در این پست به برخی از ابزارهای مفید در این حوزه می پردازیم . اگر دنبال یک ابزار طراحی هستید که به شما کمک کند تا طراحی سایت خود را با نام برند خود بسازید، Tailor Brands یک راه حل و ایده خوبی می باشد . این شرکت ارائه کننده طراحی لوگو مبتنی بر AI می باشد که دارای کتابخانه گسترده از فونت ها ، رنگ ها ، قالب ها و الگوهای متعدد می باشد . این سایت از طراحان و یا کاربران خود می خواهد به چند سوال سایت پاسخ دهند و براساس جواب آن ها برای سایت و یا برند شرکت یک لوگو مطابق با سلیقه و رشته مربوطه طراحی و ایجاد می نماید . وقتی لوگو سایت و یا شرکت طراحی و ایجاد می شود می توان به راحتی طراحی سایت را براساس آن شروع نمود .


همچنین این سایت به طراحان و مدیران سایت اجازه می دهد بر اساس برند خود تبلیغات  پست های مناسب را در کمترین زمان ایجاد و در رسانه های اجتماعی خود قرار دهند . یکی دیگر از ابزارهای که به طراحی به خصوص طراحی اپلیکیشن کمک می کند ابزار iGenApps می باشد قبل از این سرویس برای داشتن یک اپ مناسب و سفارشی مدیران سایت نیاز داشتند تا تیم طراحی اپلیکیشن برای موبایل های هوشمند و همچنین تبلت ها استخدام کنند اما ابزار iGenApps به راحتی این کار را برای مدیران سایت انجام می دهد . این ابزار به خصوص برای CMS های آماده نظیر وردپرس بسیار مناسب و سازگار می باشد و طراحان پس از طراحی سایت به وسیله آن می توانند برای سایت خود یک اپلیکیشن موبایل داشته باشند بیش از 2 میلیون اپ در حال حاضر توسط این ابزار ایجاد شده است . این ابزار امکانات باور نکردنی دارد که هر روزه بنابه درخواست کاربران آن را گسترش می دهد .


یکی از مشکلات طراحان و توسعه دهندگان امروزه دیتابیس می باشد چرا که دیتابیس اطلاعات کاربران و در اصل اطلاعات کل سایت را ذخیره سازی می نماید .  ابزار دیگر به نام Kohezion این امکان را برای طراحان و توسعه دهندگان فراهم ساخته است این دیتابیس به راحتی می تواند براساس دیتا وارد شده گزارش های متنوعی را برای مدیران سایت ایجاد نماید . وقتی در مورد طراحی گرافیک صحبت می کنید همیشه نرم افزار فتوشاپ را به یاد می آورید ولی آیا نرم افزار و ابزار دیگری هست که بتوان راحت تر و سریع تر طراح های خود را برای سایت ایجاد نمود ؟ سایت visme.co این امکان را به کاربران خود می دهد که با کمترین دانش و با سریع ترین زمان ممکن قالب های حرفه ای با اسلایدرها ، تصاویر ، نمودار ها و اینفوگرافی های مناسب مطابق با برند خود ایجاد نمایید . این ابزار دارای پلن های مختلفی است که در پلن اول دسترسی برای تمامی کاربران رایگان می باشد .



:: بازدید از این مطلب : 50
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت

امروزه بدون هیچ شکی تمامی طراحان برای زیبا کردن طرح خود از تکنولوژی CSS در طراحی سایت خود بهره می برند چرا که دارای کتابخانه های متعدد برای نمایش دادن المان های مختلف و طراحی بسیار زیبا با کمترین حجم می باشد از این رو طراحان باید همیشه در مورد اطلاعات روز CSS آگاهی داشته باشند ما در این بخش قصد داریم راجب کنفرانس های که در سال 2017 برای CSS برگزار شده است را اعلام نماییم و توصیه می کنیم حتما ویدئو آن ها را مشاهده کنید . یکی از کنفرانس های که آینده CSS را حدس می زند کنفرانس CSSconf Europe می باشد که توسط Guil Hernandez برگزار گردید . این کنفرانس تصویری روشن از جایی که CSS در حال حرکت است و آنچه که توسعه دهندگان می توانند در سال های آینده انتظار داشته باشند را نشان می دهد. مباحث شامل ویژگی های پیشرفته تر مانند دستکاری رنگ و حتی خواص سفارشی CSS و ... در این کنفرانس مورد بررسی قرار می گیرد . یکی دیگر از کنفرانس های که در سال 2017 برگزار شد توسط Una Kravets انجام گردید در این کنفرانس تعاملی بین طراحان و CSS و آینده این تعامل انجام گردید . این کنفرانس تمرکز زیادی بر روی SaaS انجام داده است و آن را پیش قراول این تکنولوژی در آینده می داند .


کنفرانس بعدی در سایل 2016 انجام شده است ولی به علت اهمیت این کنفرانس و غوا فناوری یعنی گوگل که آن را برگزار کرده است همچنان برای طراحان بسیار مهم و حیاتی می باشد مباحثی که در این کنفرانس گفته می شود شاید آینده CSS را به طور کامل تغییر دهد پیشنهاد می شود این فیلم چند دقیقه ای را حتما مشاهده نمایید . جادوی دیگری که در CSS برای طراحی سایت امروزه مورد استفاده طراحان قرار گرفته است flexbox می باشد این کنفرانس تمرکز خود را بر روی قابلیت ها و آینده این تکنولوژی از CSS قرار داده است تکنولوژی راحت که امروزه حتی بر روی طراحی اپلیکیشن های موبایل نیز برای UI مورد استفاده قرار می گیرد .



:: بازدید از این مطلب : 39
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت

افزودن یک راهنمای ساده به صفحات همیشه به کاربران سایت کمک می کند تا مسیر درست را بپیمایند و با کمترین کلیک به اهداف خود نزدیک شوند یکی از این نوع راهنمای ها تول تیپ (ToolTip) می باشد که بسیار ساده و رو به مخاطب خود کمک می نماید شمار این نوع سبک از طراحی سایت ها برای راهنمای رو به افزایش می باشد ما در این پست برخی از تول تیپ های رایج در سال 2017 را مرور می کنیم . تولتیپ (ToolTip) اول که بسیار زیبا در بر روی نقاط مختلف یک تصویر با شکل دایره نشان داده شده است به کاربران نشان می دهد برای راهنمای بیشتر موس خود را  بر روی آن دایره قرار دهند هنگامی که چنین اتفاقی بیافتد یک باکسی نمایان می شود و در مورد آن قسمت از تصویر توضیحاتی ارائه می نماید بسته به نوع طراحی باکس و افکت های نشان داده شده در باکس می تواند تغییر کرده و مخاطب را بیشتر جذب نماید .

تولتیپ (ToolTip) بعدی که مورد توجه طراحان قرار گرفته است برای متن ها کوتاه مورد استفاده قرار می گیرد وقتی بر روی یک متن موس قرار می گیرد با افکت های مختلف از جمله fading, expanding و... روبرو می شوند این نوع طراحی می تواند تنها با HTML5 امکان پذیر باشد این بدان معنی است که کد اضافی دیگر نظیر جاوا اسکریپت نیاز نیست تا لود بیشتری را از یک صفحه سایت بگیرد .

 اغلب طراحان سایت هنگام طراحی فرم های طولانی در کنار هر فیلدی یک آیکون علامت سوال قرار می دهند تا کاربر وقتی با موس بر روی آن می رود اطلاعاتی برای راهنمای آن فیلد را نشان دهد همین امر باعث شده است حتی این قسمت نیز مورد توجه طراحان قرار گرفته و با افکت ها و انیمیشن های زیبا مخاطب خود را که عموما تمایل چندانی به پر کردن فرم ندارند را راضی نگه دارند این سبک زیبا تنها با HTML5 می تواند مورد استفاده قرار گیرد سبکی عالی برای راهنمای در فرم .

نوع دیگری از تولتیپ (ToolTip) ها در طراحی سایت برای دکمه ها مورد استفاده قرار می گیرد وقتی کاربران به واقع می خواهند بدانند این دکمه چه عملیاتی را برای آن ها در سایت انجام می دهد این سبک مورد استفاده قرار می گیرد . یک طراح خلاق به نام Aditya Bhandari این کار را با ویژگی های CSS3 انجام داده است مثلا فرض کنید طراح در حال طراحی صفحه دانلود فایل برای مشتریان خود می باشد حال از طریق این سبک می تواند به کاربران خود بگوید هر فایل چه مقدار حجم دارد .

 



:: بازدید از این مطلب : 44
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت

هر روز سایت های بیشماری در جهان طراحی و ایجاد می شوند بسیاری از آن ها به امید کسب و کار بهتر برای برندهای شرکت و یا شخصی طراحی می شوند اما به طور کلی یک طراحی سایت باید شامل فاکتورهای زیر جهت رقابت با سایت های دیگر و جذب مشتری بیشتر باشد : 1. طراحی کاربر پسند  2. محتوای بزرگ  3. عملکرد بالا . این فاکتورها به قدری مهم می باشند که از دست رفتن یکی از آن ها باعث ترک کاربران و در نتیجه خراب شدن آرزوهای یک سایت برای به دست آوردن کسب و کار بهتر می شود . ما در این پست می خواهیم در مورد عملکرد بالا در سایت ها از طریق CDN و انواع سایت های که نیاز به آن دارد صحبت نماییم . یکی از سایت های که نیاز حیاتی به CND ها دارد سایت های رسانه ای سنگین می باشند ، وب سایت هایی که حاوی بسیاری از عکس ها، فیلم ها یا کلیپ های صوتی هستند می توانند برای عملکرد بالای سرور مشکل ساز شوند چرا که هر یک از این فایل ها برای لود شدن در صفحات سایت نیاز به یک درخواست به سرور و لود شدن در سایت را طلب می کنند  برای همین قرار دادن عکس ها و کلیپ های سنگین در CDN می تواند باعث سبک شدن سرور اپلیکیشن و بالارفتن عملکرد سایت شود . اما چگونه ؟ CDN در موقعیت های جغرافیایی مختلف در سراسر جهان قرار داد و کاربرانی که درخواستی را به سرور می دهند براساس موقیت جغرافیایی و نزدیکی آن با CDN ها می تواند با سرعت بیشتری به کاربران جواب دهد .


یکی دیگر از سایت های که باید از روش CDN ها استفاده نماید تا عملکرد بالای خود را حفظ کنند سایت ها با ترافیک بالا می باشد به دلیل ترافیک بالا درخواست های متعددی به سمت سرور روانه خواهد شد و یک سرور به تنهای نمی تواند پاسخگوی کاربران در یک زمان باشد استفاده از CDN به این سرورها کمک می نماید یک load balancing صورت گیرد بدین صورت که هر کاربر براساس موقعیت جغرافیای که دارد به CDN  مورد نظر متصل شده و جواب مناسب خود را دریافت می نماید به طور کلی می توان CDN را دارای ویژگی های قابلیت اطمینان، قابلیت مقیاس پذیری و مقرون به صرفه نامید همان طور که در دو مثال از انواع سایت ها ارائه شد قابیت اطمینان و قابلیت مقیاس پذیری واضح و روشن می باشد در مورد مقرون به صرفه بودن نیز باید دانست وقتی طراحی سایت شرکت و یا یک کسب و کار شخصی به پایان می رسد و می خواهیم آن را بر روی سرور قرار دهیم باید برای قابلیت اطمینان و مقیاس پذیر بودن سایت آن را در سرور های متعددی در سراسر جهان قرار داده و آن ها را با هم همگام سازی نمود که هزینه هر کدام از سرورها بسیار گران خواهد بود با استفاده از شرکت های که CDN در اختیار کاربران خود قرار می دهند این هزینه بسیار ارزان و به صورت ماهانه نیز در اختیار کاربران قرار می گیرد حتی برخی از شرکت ها برای جذب مشتری بیشتر اقدام به سرویس رایگان چند روزه می نمایند .



:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت

یکی از تحولاتی که تکنولوژی وب بخصوص پلتفرم های جدید جاوا اسکریپت و کتابخانه های آن آورده است طراحی و ایجاد لوگو می باشد چرا که مهمترین بخش برای برند سازی در طراحی سایت همین قسمت است . CSS توانسته است با استفاده از کتابخانه ها و فریم ورک های جاوا اسکریپت و SVG لوگوهای بارورنکردنی و جذابی را طراحی کند که در ذهن مخاطب خود حک شود و دیگر از بین نرود ما در ادامه پست به برخی از تکنولوژی های که باعث پدید آمدن این نوع طراحی شده اند می پردازیم . یکی از پلتفرم های که باعث ایجاد یک معجزه در طراحی لوگو در سایت می شود anime.js می باشد با مراجعه به این سایت و دیدن نمونه کارهای آن که همراه با CSS، JS و SVG می باشد و در اختیار کاربران به صورت رایگان قرار داده شده است می توانید لوگوهای زیبا و بسیار جذابی را تولید نماید ، این پلتفرم می تواند لوگوهای انیمیشن متحرک و رنگارنگ ایجاد کند .


یکی دیگر از لوگوهای که برای بسیاری از کاربران جذاب و زیبا به نظر می رسد دست نویسی لوگو می باشد به این صورت که لوگو به صورت یک انیمیشن و به شکل یک مدادی که در حال نوشتن مانند امضا می باشد ایجاد می شود این نوع طراحی روحی زنده و جدید به سایت می دهد و بسیاری از مخاطبان را جذب لوگو خواهد کرد .


یکی دیگر از انواع لوگوهای که در طراحی سایت مورد استفاده طراحان در سال 2017 قرار گرفته شده است باز و بسته شدن و یا محو و یا ظاهر شدن لوگو به صورت افکت های زیبا و جذاب می باشد این محو و ظاهر شدن می تواند با جملاتی که اهداف اصلی سایت را نشان می دهد همراه باشد تا بیشتر  ذهن مخاطب تاثیر بگذارد . کشیدن و نقاشی کردن از دیگر انیمیشن های است که در طراحی لوگو مورد استفاده قرار می گیرد .


یکی دیگر ازسبک های که در طراحی سایت همیشه در بخش های مختلف مورد توجه کاربران قرار می گیرد سبک کتاب خوانی می باشد این سبک در طراحی لوگو نیز بسیار مورد توجه طراحان قرار گرفته است با استفاده از لینک زیر می توان یک لوگو با سبک برگ های یک کتاب ایجاد کرد به طوری که برگ های کتاب در حال ورق زدن می باشد و لوگو و جملات آن نمایان شود طرحی فوق العاده و شگفت انگیز.



:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 27 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت

بسیاری از طراحان به خوبی می دانند کارایی و سرعت انجام درخواست ها از سایت یکی از معیارهای مهم برای کارآمدی یک سایت می باشد همین امر باعث شده است که نکات بسیار زیادی را در طراحی سایت به خوبی یاد گرفته و از آن ها در طرح خود استفاده نمایند عوامل متعددی در کارایی و پاسخ مناسب درخواست های کاربران وجود دارد عواملی مانند قدرت سرور ، نوع پلتفرم مورد استفاده ، پهنای باند مناسب و... ما در این پست می خواهیم در مورد موضوعی صحبت کنیم که در تمامی طراح های سایت مشترک می باشد و آن UI سایت است . با گسترش روز افزون استفاده از جاو اسکریپت ها و همچنین CSS های متنوع برای جذاب کردن طرح ها حجم این فایل ها بالا رفته است چرا که هر کدام از افکت ها نیاز به CSS و کتابخانه جاوا اسکریپت مربوط به خود را دارند و هنگامی که سایت توسط مرورگر کاربر صدا زده می شود باید تمامی این فایل ها در مرورگر لود شوند که باعث کارایی پایین آن می شود همچنین برخی از کتابخانه به علت اینکه در صفحه اصلی حضور نداشته ممکن است در بار اول لود نشوند این امر در وهله اول خوب به نظر می رسد ولی وقتی کاربر وارد صفحه ای می شود و می خواهد درخواستی را ارائه کند باید علاوه بر لود صفحه آن فایل های کتابخانه CSS و جاوا اسکریپت را نیز فراخوانی کند برای حل این مسئله روش ها و تکنیک های مختلفی وجود دارد ولی قبل از پرداختن به آن ها باید یک اصول  را خوب در ذهن خود قرار دهید ، بسیار از طراحان در طراحی سایت خود سرعت را فدای دقت می کنند استفاده از فایل های زیاد که می توان با نصف آن ها و یا کمتر طراحی خود را انجام داد از موارد اشتباه یک طراح است به دلیل بالا بردن سرعت طراحی بسیاری از طراحان یکسری فایل های از پیش طراحی شده را برای تمامی طراحی های خود به کار برده و بدون بررسی مجدد از اینکه شاید در این طراحی به بسیاری از فایل ها نیاز نباشد اقدام به این کار می کنند بنابراین اولین قدم بررسی فایل ها مورد نیاز و حذف فایل های اضافی در هر طراحی می باشد .


یک جمله مشهور در بین طراحان وجود دارد که می گویند "بهترین درخواست درخواستی است که بدون درخواست مجدد می باشد" این یک شعاری است که متخصصان طراحی به خوبی آن را در می یابند به عبارتی بهترین روش برای استفاده از فایل های CSS و جاوا اسکریپت این است که یک بار صدا زده شود و در کش مرورگر باقی بماند تا دیگر لودی در درخواست های بعدی برای این فایل ها وجود نداشته باشد برای این کار بسیاری از پلتفرها با روش های گوناگون به فشرده سازی فایل های CSS و جاوا اسکریپت پرداخته اند تا بتوانند با یک درخواست آن را در کش مرورگر قرار دهند به این صورت دیگر در هر درخواست مجددی که از هر صفحه و یا بخش سایت صورت گیرد این فایل ها که با فشرده سازی حجم آن ها کاهش پیدا کرده است مورد لود جدید مرورگر قرار نمی گیرند چرا که در کش آن ها موجود است.



:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت

من یک طرفدار بهبود کارایی در زمان کار می باشم این حس به من کمک می کند تا روز کاری خودم را با احساس بهتری انجام دهم و طراحی که انجام می دهم موفقیت آمیز باشد چرا که باعث می شود در جزوئیات کارهای خودم غرق شده و هر قسمت را حتی جزیی به خوبی بررسی نمایم . اما چه چیزی باعث بهبود کارایی یک طراح هنگام طراحی سایت و یا طراحی اپلیکیشن می شود ؟ باید دانست که این حس قبل از طراحی شکل خواهد گرفت اینکه چگونه به یک پروژه برای طراحی نگاه کنیم و آنچه باید انجام دهیم جز اولین الزامات برای بالا بردن کارایی در یک طراحی جدید می باشد . بعد از آن باید روش های مختلف را برای طراحی در نظر گرفت و یکی از آن ها و یا ترکیبی از آن ها را برای طرح جدید به کار بست سپس یک نمونه اولیه برای آن طراحی کرد و بعد از ایجاد نمونه اولیه و ارزیابی آن توسط اشخاص متخصص و همچنین کاربران تستی می توان راجب طرح ایجاد شده طراحی دوباره ای برای اصلاح آن صورت گیرد سپس تست نهای و راه اندازی مراحل بعدی کار برای ایجاد یک طرح با کارایی مناسب می باشد . هریک از مراحل گفته شده می توانند کارآمدتر انجام شود البته باید توجه داشت در پروژه طراحی مبحثی که بیشتر باعث کندی کار و یا کارایی پایین می شود الزامات یک پروژه می باشد اغلب این الزمات به راحتی به دست تیم طراحی نمی رسد و با چالش های همراه است که باعث کندی کار می شود .


همچنین باید توجه داشت هنگامی که در طراحی سایت یک شخص مسئولیت چند گانه را برعهده می گیرد باعث می شود جزئیات کوچک را در طراحی فراموش کرده و یا کمتر به آن بپردازد که این خود باعث کاهش کارایی خواهد شد . یکی دیگر از راه های که باعث می شود کارایی طراحی در سایت و یا اپلیکیشن بالا رود این است که کارهای تکراری باید به صورت کتابخانه ایجاد شود بسیاری از طراحان ، برنامه نویسان هنگام پیاده سازی یک پروژه پی می برند برخی از کارها مشابه پروژ های قبلی آن ها می باشد و آن ها مجبور هستند دوباره آن کارهای تکراری را انجام دهند برای برطرف کردن این مشکل بهتر است کارهای تکراری به صورت کتابخانه های ایجاد شود تا طراح و یا برنامه نویس بتواند به راحتی پروژه های مورد نظر خود را که با استفاده از کتابخانه ایجاد شده با زمان کمتر انجام دهد این باعث می شود طراح وقت کافی برای تمرکزدر  بخش های دیگر را داشته باشد . امروزه ایجاد کتابخانه در CSS ها و یا جاوا اسکریپت ها بسیار رایج شده است و بسیاری از طراحان حرفه ای برای کارهای خود از این روش استفاده می کنند . یکی دیگر از فاکتورهای که در کارایی موثر می باشد بخش مالی می باشد این یک واقعیت است که طراح براساس هزینه ای که به آن داده می شود زمانی را برای پروژه در نظر می گیرد و همیشه دوست دارد طرح های را به عنوان پروژه دریافت نماید که هزینه بهتری داشته باشد تا بتواند زمان بیشتری را صرف آن پروژه نماید بنابراین باید دانست به عنوان یک مدیر پروژه باید هزینه مناسبی را به کار طراحی اختصاص داد .



:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت

در واپسین ساعات سال 2017 می خواهیم کتابخانه های از CSS که مورد توجه طراحان در طراحی سایت بوده اند را مرور کرده و مزایات آن را بیان نماییم چرا که دانستن آن ها و استفاده از هر کدام می تواند سرعت طراحی ما را بالا برده و طراحی ما را جذاب تر نماید . در این بخش ابتدا کتابخانه های که با استفاده از FlexBox برای طراحی انواع قاب های استفاده می شود را توضیح می دهیم اولین کتابخانه که مورد توجه طراحان قرار گرفته است کتابخانه Waffle Grid می باشد این کتابخانه حاوی کلاس های بسیار زیادی می باشد که به وسیله آن می توان به راحتی قاب های متنوعی را در طراحی در کمترین زمان ایجاد نمود . اگر شما به عنوان طراح به دنبال طراحی سریع با گرید های مختلف می گردید استفاده از کتابخانه RAGrid را به شما توصیه می کنم با استفاده از این کتابخانه در کمترین زمان به خواسته خود می رسید چرا که تعداد محدود ولی کافی از ویژگی ها را در اختیار طراحان قرار می دهد تا به وسیله آن بتوانند نیازهای فوری خود را در طراحی برآورده سازند .


ابزار دیگری که به شما معرفی می کنم گرید آنلاین می باشد ! بله امروزه سرویس ها آنلاین در طراحی سایت رونق گرفته است و قالب بندی سایت می تواند یکی از جذاب ترین سرویس ها برای طراحان می باشد با استفاده از سایت griddy.io طراح می تواند تعداد قالب ها در هر سطر و یا ستون ، اندازه هر کدام را براساس پیکسل و... وارد نماید و در سمت راست صفحه نمایش آن تغییرات را به صورت آنلاین مشاهده نماید سپس کد CSS این نوع قالب را در پایین مشاهده و آن را برای طراحی نهای خود به کار ببرند . سرویس آنلاین دیگری که می توان با خصوصیات و حتی رنگ های مختلف برای قالب بندی استفاده نمود سرویس alialaa.github.io می باشد با استفاده از این سرویس نه تنها تعداد سطر و ستون و اندازه آن ها بلکه خصوصیات دیگر مانند justify-content ، grid-row-gap ، grid-column-gap و... را می توان انجام داد . یکی دیگر از المان های که در طراحی سایت از آن بسیار استفاده می شود دکمه ها می باشند با استفاده از دکمه ها طراح می تواند اهداف متعددی از سایت را به  مشتریان نشان دهد اما اگر دکمه زیبا نباشد نمی تواند کاربر را جذب نماید برای همین سرویس آنلاین bttn.surge.sh در این زمینه بسیار محبوب بوده است با مراجعه به این سرویس مشاهده می کنید که دیگر نباید نگران طراحی دکمه ها باشید چرا که این سرویس شامل دکمه های بسیار زیبا با افکت های جذاب می باشد .

 



:: بازدید از این مطلب : 23
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 6 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت

به عنوان طراحان UI، ما هر روز با مشکلات طراحی مواجه هستیم. دانستن اینکه چگونه بهترین راه حل برای حل این مسائل می تواند تحقیق، تجزیه و تحلیل و راه حل های آزمایشی است، می تواند متناسب با نیازهای کاربر متفاوت باشد . اما طراحان برای طراحی سایت و یا اپلیکیشن کمتر در مورد چگونگی اجرای یک مسیر معتبر برای رسیدن به یک راه حل تفکر می کنند خوشبختانه روش های کاربردپذیری این امکان را در اختیار طراحان قرار می دهد که به صورت شفاف مسیرهای ممکن را بررسی و بهترین مسیر را برای رسیدن به یک طراحی بپیمایند . اما اصول کاربردپذیری (Usability) برای طراحی چیست ؟ کاربردپذیری و اکتشاف کاربردپذیری در واقع یک رویکرد مبتنی بر تجربه برای حل مسئله می باشد ، اکتشافات نباید به عنوان قواعد یا راه حل های اثبات شده برای طراحی مشکلات مورد توجه قرار گیرد. آنها به جای بهترین پاسخ ممکن، به اندازه کافی پاسخ مناسب به مشکلات باشند برخی از مزایای استفاده از اکتشاف قابلیت استفاده عبارتند از :

·         آنها برای ارائه بازخورد سریع در اوایل فرایند باعث ایجاد طراحی مناسب در سایت می شوند

·         اکتشافات می تواند با روش های تست کاربر تطبیق یافته بیشتر ترکیب شود

·         برای انجام ارزیابی اکتشافی نسبتا ارزان است

·         اکتشافات را می توان به سرعت در آزمون نمونه های اولیه مانند ابزار Justinmind ایجاد نمود


در حالی که کاربردپذیری که امروزه طراحان در طراحی سایت و یا اپلیکیشن ها استفاده می شود الهام گرفته از جاکوب نیلسن می باشد می خواهیم به برخی از روش های آن بپردازیم .

تلاش برای انسجام : یکی از روش های مهم برای طراحی رابط کاربری در سایت ها ایجاد انسجام در طرح می باشد اسکارو ایلد یک بار گفت که انطباق مشخصه غیرقابل انعطاف است، اما در حقیقت طراحی UX مستلزم آن است که ما منطقی و متفکر هستیم . به عنوان نمونه، طراحان رابط کاربر باید اطمینان حاصل کنند که هر گونه دستورالعمل، جعبه گفتگو و منوها باید همه ویژگی های یکسان را داشته باشند .

کاربران را در کنترل نگه دارید : یکی دیگر از نکته های کلیدی طراحی این است که طراح بتواند کاربران را در کنترل خود نگه دارد و به راحتی بتواند احساسات کاربران را در بخش های که می خواهد برانگیزد و یا در بخش های آن احساسات را کاهش دهد همین امر باعث توجه بیشتر مخاطبان به بخش های مهم سایت خواهد شد .

کاهش مراحل برای رسیدن به هدف : به اعتقاد بسیاری از طراحان هنگام طراحی سایت باید مراحل رسیدن به یک هدف برای کاربران کوتاه باشد یعنی کاربران با کلیک کمتری به هدف مورد نظر خود دست یابند ان باعث تسریع شده و همیشه در ذهن مخاطب خواهد ماند .

کاربران باید بدانند کجا هستند : گاهی کاربران در سایت هنگام پیمایش چند صفحه از آن گم می شوند آن ها دقیقا نمی دانند کجا هستند و باید به چه طریقی از آن عبور نمایند . طراحان باید در هر صفحه از سایت مسیر آن صفحه تا صفحه اصلی را در بالای صفحه درج نمایند همچنین داشتن نقشه سایت می توان یکی دیگر از راه حل های مفید برای حل این مشکل باشد .

از زبان غیر قابل فهم پرهیز شود : در برخی موارد بخش های از سایت به صورت اختصاری و یا علمی صحبت می نماید که کاربران نمی توانند متوجه این بخش از سایت شوند یک قانون کلی وجود دارد که طراحان باید همیشه در القای متن و یا المان به کاربران بخاطر بسپارند این قانون بیان می کند که متن هر بخش و یا راهنمای آن باید از گزاف گویی بپردازد و به صورت شفاف و تا حد ممکن کوتاه به بیان اصل بخش پرداخته شود .



:: بازدید از این مطلب : 28
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت

با روی کار آمدن پلتفرم های گوناگون UI و یا کیت های UI امروزه طراحی سایت بسیار راحت تر ، جذاب تر و کم هزینه تر و با زمان کمتر انجام می شود و البته محبوب ترین پلتفرم که در طراحی مورد استفاده طراحان قرار می گیرد بوت استرپ می باشد از این رو بسیاری از کیت های UI با بهره گیری از این پلتفرم و ترکیب آن با ذهن خلاق تولید کنندگان UI کیت های متنوعی ایجاد کرده اند که در این پست به برخی از کیت های رایگان و کد باز(open source) خواهیم پرداخت . چارچوب UIKit آسان ، سبک و قابل کاستمایز می باشد همچنین ویژگی دیگری که باعث می شود طراحان  بسیاری به آن روی آورند ماژولار بودن این کیت UI می باشد جای که طراحان می توانند با استفاده از کلاس های آماده و پیش فرض به طراحی خود بپردازند . این کیت به طراح اجازه بدون بار اضافی و تنها با خود این کیت هزاران فونت زیبا و آیکون های منحصر به فرد داشته باشد که طراح را از هر گونه آیکون دیگر برای انواع طراحی بی نیاز خواهد کرد .


همچنین UIKit می تواند با هر مدیر بسته (معمولا npm) با Sass یا Less اجرا شود. یکی دیگر از کیت های UI که در طول چند سال اخیر رشد خوبی داشته است Foundation می باشد با استفاده از این کیت طراح می تواند رابط کاربری سبک تری نسبت به بقیه کیت ها از جمله بوت استرپ داشته باشد همچنین با استفاده از Foundation می طراح می تواند عناصر رابط کاربری سفارشی، اجزای سازنده و یک گرید پیش فرض دسترسی برای طراحی داشته باشد . برخی موارد نیاز به یک طراحی بزرگ و حجیم نیست در این مواقع که رویکرد مینیمالیستی وجود دارد می توان به کیت بسیار جالب Milligram روی آورد ، این کتابخانه منبع باز CSS فوق العاده کوچک است و با مجموعه ای از ویژگی های رابط کاربری واقعا ساده توانسته طرفداران زیادی را به خود جذب نماید . این کتابخانه می توان با استفاد از npm به سادگی بر روی کامپیوتر و یا سرور نصب گردد . یکی دیگر از کیت های UI که به صورت رایگان در اختیار طراحان برای طراحی سایت قرار گرفته است One-Nexus می باشد این کیت نیز مانند کیت های رایج و پر طرفدار هم واکنشگرا می باشد و هم از دستگاه های لمسی پشتیبانی می کند همچنین از SaSS برای کار خود بهره می برد البته برای تازه کارها در طراحی این کیت کمی پیچیده می باشد و توصیه می شود ابتدا با کیت های راحت تر و آسان تر کار خود را دنبال نمایند  .


کیت Semantic UI نیز یکی از کیت های می باشد که آزمایش خود را در طراح های گوناگون پس داده این کیت دارای نسخه 2.2 در حال حاضر است و دارای کتابخانه های متفاوت شامل دکمه ها، برگه ها، منوها، همه چیزهایی است که طراح نیاز دارد می باشد البته مانند بوت استرپ به راحتی در میان کدهای دیگر قابل پیاده سازی نیست و نیاز به مهارت بیشتری دارد .



:: بازدید از این مطلب : 21
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 دی 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : طراحی سایت

ابزارهای آنلاین امروزه نقش تعیین کننده ای را در طراحی سایت برای طراحان بازی می کنند از این رو بسیاری از شرکت ها در حال طراحی و پیاده سازی سرویس های آنلاین می باشند تا بدین صورت برای خود کسب درآمد نمایند ما در این مقاله قصد داریم با برخی از ابزارهای مفید آشنا شویم . بسیاری از طراحان از دو ابزار بسیار کار آمد بوت استرپ و کیت UI بهره می برند ، بوت استرپ یک پلت فرم بسیار سریع است در حالی که کیت های UI کار را برای طراحان بسیار ساده می کنند از این رو همیشه طراحان دوست دارند ترکیبی از این دو را داشته باشند همین نیاز منجر به ایجاد یک فرصت برای شرکت های تولید UI شد تا بتوانند با ترکیبی از این دو پلتفرم ابزار مفیدی را به نام WrapPixel ایجاد نمایند . این ابزار قدرتمند و جذاب دارای بیش از 500 عنصر ، 25 نوع تمپلیت home page ، بیش از 180 بخش از پیش ساخته شده برای قسمت های متنوع یک سایت و 3000 آیکون فونت می باشد این بدان معنی است که طراحان می توانند تقریبا هر چیزی را در کمترین زمان ممکن ایجاد نماید ، این کیت همچنین شامل انیمیشن های شگفت انگیز CSS، تمام فایل های PSD و غیره است. یکی دیگر از ابزارهای که در طراحی سایت مورد استفاده قرار می گیرد فرم سازهای آنلاین می باشند چرا که ممکن است مدیران سایت در یک مدت معینی نیاز به چندین فرم برای جمع آوری اطلاعات کاربران داشته باشند از این رو برخی از شرکت های تولید سرویس های فرم های آنلاین نظیر 123FormBuilder طراحی شده اند همان طور که از اسم این سایت پیداست هر شخصی می تواند با سه شماره (سه سوت) فرم مورد نظر خود را تولید و در سایت مورد نظر خود قرار دهد . این کار از طریق محیطی که این سایت در اختیار کاربران قرار می دهد انجام می گردد کافی است کاربران المان های مورد نظر را در محیط کار کشیده و UI خود را با استفاده از پالت های رنگ تولید نمایند . همچنین این فرم ها می توانند با کپچا و SSL مورد حفاظت قرار گیرد .


یکی دیگر از ابزارهای که برای سایت ها و حتی شرکت های کسب و کار آنلاین بسیار مفید می باشد داشتن یک حسابدار خبره و دقیق است ، بسیاری از شرکت ها با مشکل استخدام حسابداران خبره روبرو هستند آن ها نمی دانند واقعا به چه کسانی باید اطمینان نمایند همچنین بسیاری از شرکت ها حوصله ارقام و اعداد ریاضی را ندارند از این رو سرویس های مانند ZipBooks می تواند به کمک چنین شرکت های بیاید چرا که با استفاده از این سرویس تمامی هزینه ها و تجریه و تحلیل آن ها به صورت دقیق و درست در اختیار شرکت ها و کاربران قرار می گیرد بدون آنکه آن ها را درگیر محاسبات پیچیده ریاضی نماید . اما چیزی که ZipBooks را از بقیه نرم افزارهای حسابداری جدا می کند یادگیری عادت های کاربران خود می باشد این سرویس بعد از مدتی کارهای کاربران را یاد گرفته و دسته بندی تمام معاملات حساب کاربری مشتریان خود را به صورت اتوماتیک انجام می دهد همچنین به مشتریان خود توصیه های جهت حسابداری و دسته بندی بهتر برای رسیدن به دست آوردن پول بیشتر راهنمای می نماید .



:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 دی 1396 | نظرات ()